De identiteit van jouw bedrijf is niet inwisselbaar. Dat betekent dat jouw huisstijl dat ook niet zou moeten zijn. Als onderdeel van een website-traject kan ik jou helpen aan een professionele en vooral passende grafische uitstraling die de authenticiteit van jouw bedrijf of instelling perfect vertegenwoordigt.
Wat houdt een huisstijl in?
Een huisstijl is de visuele identiteit van een organisatie. Het omvat alle aspecten van de visuele communicatie, waaronder het logo, kleuren, typografie (lettertypegebruik), drukwerk, gebruik van afbeeldingen of illustraties, et cetera.
Waarom investeren in een huisstijl?
Jouw publiek is op zoek naar vertrouwen en duidelijkheid. Als dat er is, is de kans dat ze voor jouw bedrijf kiezen vrij groot. Met een huisstijl die naadloos aansluit bij de identiteit van jouw bedrijf bouw je geloofwaardigheid op met elke (visuele) uiting die je doet.
Daarnaast kun je met een huisstijl direct invloed uitoefenen op de emoties van jouw publiek. Omdat gevoelens (zoals vertrouwen) en emoties (vreugde/angst) veel impact hebben op koopgedrag kan jouw huisstijl er dus voor zorgen dat mensen sneller of makkelijker met jouw bedrijf in zee gaan.
Kortom: een goede huisstijl heeft direct én indirect invloed op de groei en het succes van jouw bedrijf!
Voorbeelden
Hoe het werkt
Wanneer je een logo/huisstijl wil laten maken of je huidige huisstijl eens goed wil opfrissen (dat kan natuurlijk ook!), is dat het meest efficiënt om het tegelijk met een (nieuwe) website te doen. Op deze manier kun je het benodigde onderzoek voor beide zaken gebruiken en kun je de website direct afstemmen op de huisstijl.
Stappenplan
Een goed gesprek
De identiteit van jouw bedrijf moet allereerst goed gedefinieerd worden. Dit gebeurt in een gesprek, waarin je bestookt wordt met (soms lastige) vragen over jou en je bedrijf en waarin al jouw wensen worden besproken.
Eerste voorstel logo
Je ontvangt het eerste voorstel met 1 tot 3 logo’s waar je uit kunt kiezen. Hier kun je gelijk feedback op geven, zodat het gekozen logo verder uitgewerkt kan worden.
Tweede voorstel logo
Je ontvangt het uitgewerkte logo waar je eventueel nog minimale aanpassingen op kunt laten doorvoeren.
Uitwerking verdere huisstijl
Op basis van het goedgekeurde logo wordt nu de rest van de huisstijl uitgewerkt. In ieder gaat dit om typografie en kleuren. Afhankelijk van jouw wensen kan dit ook betekenen dat er drukwerk wordt ontworpen, zoals visitekaartjes, briefpapier, reclamedrukwerk, et cetera.
De vruchten plukken
Bouw nu verder aan jouw imago en pluk de vruchten van goede visuele communicatie!
Samenwerking
Als je écht een huisstijl wil van de bovenste plank, werk ik hiervoor samen met ontwerper/art director Fijke. Deze beelddenker is een meester in het omzetten van identiteit naar visuele herkenbaarheid. Lees meer over Fijke op de pagina Samenwerkingspartners.
Hulp nodig bij een logo en/of huisstijl?
Ik denk graag met je mee over een (nieuwe) huisstijl. Bel me gerust op 06 - 16 16 55 45 of kom eens langs. Advies is altijd gratis! ?