Zoekmachine-­optimalisatie

Meer bezoekers, hogere posities, meer omzet!

Hoger komen in zoekmachines: een zeer interessante kans om effectiever gebruik te maken van het enorme bereik van internet. Zoekmachine-optimalisatie (SEO) creëert kansen door goed vindbaar te zijn op zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google.

Bij het laten maken van een nieuwe website is het de moeite waard om te overwegen of je aan de slag wil met zoekmachine-optimalisatie. Er zijn zeer veel opties om je website op deze manier te verbeteren. Meer weten? Kom eens op de koffie.

Hoe kan ik helpen?

Zoekmachine-optimalisatie kun je zo grondig aanpakken als je zelf wil. Je kunt zelf aan de slag gaan met een paar tips of je kunt het zeer grondig aanpakken en specialisten inschakelen die resultaten boeken. En natuurlijk zit daar nog van alles tussenin.

Specialistische samenwerking

Jasper van Key Webdesign met SEO-specialist Nathan

Natuurlijk weet ik veel van SEO, maar ik ben geen zoekmachine-specialist. Mijn samenwerkingspartner Nathan van Optimus Online is dat wel. Als je écht verder wil komen op zoekmachine-gebied dan moet je bij deze vakidioot zijn. Al menige website hebben we samen al naar een hoger niveau getild (ook in de zoekmachine-resultaten). Lees meer over Nathan op de pagina Samenwerkingspartners.

Wat heeft invloed op vindbaarheid?

Het allerbelangrijkste van een goed vindbare website is de inhoud. En dan bedoel ik vooral de kwaliteit en relevantie van de inhoud. Jouw website is bedoeld voor bezoekers en de inhoud zal dus vooral jouw bezoekers moeten aanspreken. Relevantie is hetgeen waar zoekmachines al hun pijlen op richten. Ik zeg dan ook niet voor niets: internet is voor mensen. Dus zorg voor goede teksten, heldere structuur en genoeg afwisseling.

Er zijn middelen die je kunt toepassen om beter vindbaar te zijn. Bijvoorbeeld het toevoegen van een korte beschrijving aan elke afbeelding (alt-tekst) of het strategisch gebruiken van de locatie van jouw bedrijf om lokaal beter vindbaar te zijn. Dit zijn slechts enkele voorbeelden want er komt nogal veel kijken bij SEO. Als je het goed wil aanpakken, begint het allemaal met een (gedegen) zoektermenonderzoek.

Verlies je doel niet uit het zicht

Vindbaarheid is niks zonder conversie, het punt waarop bezoekers overgaan tot een gewenste (commerciële) actie. Simpel gezegd: wat heb je aan een eerste positie in Google als mensen geen actie ondernemen op je website. Je posities in zoekmachines verbeteren werkt dus alleen in combinatie met een website met aantrekkingskracht.

Tot slot: een paar cijfers:

  • Meer dan 92% van het internetverkeer komt via zoekmachines
  • Bijna 90% van de bevolking gebruikt internet (bijna) dagelijks
  • Meer dan 84% van Nederland gebruikt het internet om informatie op te zoeken over producten en diensten
  • 32% van Nederland doet wekelijks een aankoop online

Ook aan de slag met zoekmachine-optimalisatie?

Ik adviseer graag over alle mogelijkheden rondom SEO. Bel me gerust op 06 - 16 16 55 45 of kom eens langs. Er liggen genoeg kansen!

Kom op de koffie