Professional Beauty

De website van Professional Beauty ApeldoornProfessional Beauty is “Dé schoonheidssalon in Apeldoorn voor permanente make-up, wenkbrauwen en waxen”, al­dus ei­ge­naar Se­li­na Kos­ter. Twee jaar geleden heb ik haar in sa­men­wer­king met Fijke.nl voor­zien van een lo­go, een web­site, vi­si­te­kaar­tjes, ca­deau­bon­nen en flyers. Nu is haar bedrijf inmiddels gestaagd gegroeid en was er behoefte aan een nieuwe versie van haar website.

Opgeruimd staat netjes

Net als de inrichting van haar salon rust de website op het principe less is more; geen overbodige zaken maar alleen dat wat écht nodig is om de bezoeker tot dienst te zijn. De homepagina licht de drie diensten uit die ze aanbiedt en op de overige pagina’s kan er gebruik gemaakt worden van allerlei type inhoud: tekst, koppen, galerijen, testimonials, tabellen, buttons, enzovoorts.

De Gutenberg bewerker in actie op de website van Professional BeautyGutenberg support

Sinds WordPress 5 is er een nieuwe pagina-bewerker, Gutenberg, die werkt met visuele blokken. Deze bewerker is wat mij betreft een vooruitgang en ik heb deze website dan ook uitgerust met volledige Gutenberg support, inclusief maatwerk blokken voor nog meer controle over de inhoud van pagina’s in het website-beheer door mij en mijn klanten. Zo heb ik blokken geïntegreerd die geavanceerde kolomindelingen mogelijk maken of een setje knoppen (zoals getoond in de schermafbeelding).

Maatwerk functies en extra’s

De website is uitgerust met galerijen-functionaliteit, waarmee makkelijk fotogalerijen beheerd en ingevoegd kunnen worden. Verder is het mogelijk om testimonials (uitspraken van klanten) te beheren en in te voegen. Ook is er een Instragram-feed op de homepagina, een contactformulier en, last but not least, heb ik haar boekingssysteem op een aantal manieren naadloos geïntegreerd in de website, waardoor de ‘Afspraak-knop’ op meerdere plekken naar voren komt.

Onderzoek en advies

Zoals bij elke website verdiep ik me in de opdrachtgever en hoewel ik dat voor Professional Beauty natuurlijk al een keer gedaan had kwam ik toch nog op wat punten die hebben geholpen om de website naar een hoger plan te tillen. Het veranderen van de persoonsvorm naar de jij-vorm sluit bijvoorbeeld veel beter aan bij Selina en hoe zij in elkaar steekt. Pure winst!

KEY Webdesign zorgde voor:

  • Logo en huisstijl (in samenwerking met Fijke.nl)
  • Website ontwerp
  • Website ontwikkeling
  • Optimalisatie voor mobiele apparaten

Extra’s:

  • Volledige Gutenberg-support
  • Beheer van fotogalerijen
  • Beheer van testimonials
  • Integratie boekingssysteem
  • Grafisch ontwerp Visitekaartje, Cadeaubon en Flyer (in samenwerking met Fijke.nl)

Bekijk de website: